FC2ブログ

CPLPハイライト

2020年09月15日 16:16

例題1)Carl Rogersが成人学習において重要な要素として挙げたのはどれですか。
A. Instructional designers may need to adjust training designs for cultural differences
B. Adult learners’ readiness to learn increases when they need to achieve a particular goal and can
immediately apply the new knowledge or skills to real-life situations.
C. Adults bring much experience with them to any learning
D. Facilitators establish the initial mood or climate of the class experience and clarify the purpose of the
individuals in the class as well as more general purposes of the group.

【解答】 Dが正解です。学習者中心主義のアイデアが生まれたのは、学習者のパーソナリティと行動の理論からだから。

例題2)人材開発専門家として新人研修のインストラクション目的、評価プラン、コンテンツを準備していとします。ADDIEモデルのどれを手掛けていますか。
A. Analysis
B. Design
C. Development
D. Implementation
【解答】 B。目標設定、評価プラン等は、デザインフェーズで実施されるものだから。

例題3)研修部門に人材がいない時、「設計」で評価プランを導入のギリギリまで作成しないことにしたとすれば、経験豊富がデザイナは何とアドバイスするでしょうか。
A. It is a good idea because if you want to save time and energy, the evaluation plan is the most time
consuming.
B. It is a good idea because it is impossible to evaluate the ROI of training.
C. It is not a good idea because it may cause problems later.
D. It is not a good idea because you need to plan while thinking about the implementation date.

【解答】 正解は、C。後で問題となることを洗い出して、評価プランを早い時期に作ることがデザインの1つの役割のため、導入ギリギリまで作成しないのはリスクとなるため。

*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
スポンサーサイト





コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://kokonakahara.blog51.fc2.com/tb.php/217-ae3ba422
    この記事へのトラックバック