2023年01月15日 15:35
例題1)非共時的なオンライン学習の弱点はどれですか。
A. It requires excellent instructional design and production.
B. It requires physical space.
C. It is more likely to cause training and performance support to be approached as separate efforts.
D. It moves at a pace set by the group.
【解答】 Aが正解です。オンライン学習の場合、巧みな設計と実装が必要であるから。
例題2)営業担当者の営業サポートの研修を計画するとします。教室における研修とするのが相応しい理由はどれですか。
A. Yes, because this training approach will allow learners to communicate emotions and the instructor to gauge participant reactions.
B. Yes, because this training approach addresses learning in a group context.
C. No, because of the long lead time needed to develop this type of training.
D. No, because this training approach often causes training and performance support to be approached as separate efforts.
【解答】 D.オンライン学習は、研修とパフォーマンスを同時に行うことができるため。
例題3)教室の学習の強みを説明するのはどれですか。
A. Some learners may be more comfortable with classroom training because it is a familiar learning environment.
B. Classroom training provides greater flexibility for participants.
C. Learners may have to use time from their regular schedules to attend training.
D. Classroom training allows for training and performance support to be approached as separate efforts.
【解答】 A. 多くの学習者にとって教室による学びが一番効果的です。いここちの良さは学習を促します。
*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
スポンサーサイト
最新コメント