2022年12月16日 18:33
例題1)ジョブエイドとしてふさわしくないのはどれですか。
A. A task performed with relatively low frequency
B. A task with strict time requirements, such as response or reaction time
C. A highly complex task.
D. A task with a high consequence of error
【解答】 Bが正解です。正常な状態でない時に即時に対応しなければならないパイロットのための訓練では、ジョブエイドは役に立たないから。
例題2)自己管理的学習としてふさわしくないのはどれですか。
A. The level of self-directedness in the learner profile is low.
B. The learner audience is large, dispersed, or both.
C. The subject matter is mostly cognitive.
D. Learners have many individual needs.
【解答】 A. 学習者が学習における判断を下すのは、学習者となるため、それに対応できない学習者には適していないため。
例題3)非共時的オンライン学習の強みはどれですか。
A. It addresses learning in a group context.
B. It allows learners to communicate emotions in a safe environment.
C. It provides greater flexibility for participants.
D. It is most appropriate for training soft skills.
【解答】 C. トレーナと学習者が同時に学習の現場にいないこと。
*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
A. A task performed with relatively low frequency
B. A task with strict time requirements, such as response or reaction time
C. A highly complex task.
D. A task with a high consequence of error
【解答】 Bが正解です。正常な状態でない時に即時に対応しなければならないパイロットのための訓練では、ジョブエイドは役に立たないから。
例題2)自己管理的学習としてふさわしくないのはどれですか。
A. The level of self-directedness in the learner profile is low.
B. The learner audience is large, dispersed, or both.
C. The subject matter is mostly cognitive.
D. Learners have many individual needs.
【解答】 A. 学習者が学習における判断を下すのは、学習者となるため、それに対応できない学習者には適していないため。
例題3)非共時的オンライン学習の強みはどれですか。
A. It addresses learning in a group context.
B. It allows learners to communicate emotions in a safe environment.
C. It provides greater flexibility for participants.
D. It is most appropriate for training soft skills.
【解答】 C. トレーナと学習者が同時に学習の現場にいないこと。
*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
スポンサーサイト
最新コメント