2020年10月15日 11:56
例題1) クリティカル・シンキングのセッションを開発しています。時間を半分に短縮することを上長から指示されました。3.5時間で実施しなければなりません。設計をどのように変更しますか。
A. Change the objectives based on Bloom's taxonomy so that participants will leave with his first level "knowledge," but will not necessarily achieve his second and third levels, "comprehension" and "application."
B. Send pre-work that describes the process and ask learners to bring a specific situation to class to use as an example so they can practice skills in teams while using multiple methods to teach that use both sides of the brain. You will design feedback forms, plan for music, and order colorful posters for the walls.
C. Plan to deliver a lecture.
D. Tell your manager that it can't be done.
【解答】 Bが正解です。 加速学習は、学習を消費するより、クリエイトすることから学習が促進されるとみなしています。チームワーク、コラボレーション、鮮明な色、音楽、ゲームやアクティビティが有効だとされています。
例題2)上長と中間レビュを実施しました。そして、レッスンプランを改善するようにアドバイスを受けました。レッスンプランを書くモデルとして適切なのはどれですか。
A. Accelerated learning
B. Mager’s theory of behavioral objectives
C. Bloom taxonomy
D. Gagne’s nine events of instruction
【解答】 D。9教授事象は、レッスンプランのモデルを示すから。
例題3)ニーズ分析、または、ニーズ・アセスメントを表すのはどれですか。
A. Training needs assessment is the process of collecting and synthesizing data to identify training requirements.
B. Training needs assessment identifies the discrepancy between the desired and actual knowledge, skills, and performance and specifies root causes.
C. Training needs assessment identifies all duties and responsibilities and the respective tasks done daily, weekly, monthly, or yearly.
D. Training needs assessment is the process of identifying the specific steps to correctly perform a job function.
【解答】 正解は、A。ニーズを知るためには、インタビュ、観察、アンケート、テストを実施するため。
A. Change the objectives based on Bloom's taxonomy so that participants will leave with his first level "knowledge," but will not necessarily achieve his second and third levels, "comprehension" and "application."
B. Send pre-work that describes the process and ask learners to bring a specific situation to class to use as an example so they can practice skills in teams while using multiple methods to teach that use both sides of the brain. You will design feedback forms, plan for music, and order colorful posters for the walls.
C. Plan to deliver a lecture.
D. Tell your manager that it can't be done.
【解答】 Bが正解です。 加速学習は、学習を消費するより、クリエイトすることから学習が促進されるとみなしています。チームワーク、コラボレーション、鮮明な色、音楽、ゲームやアクティビティが有効だとされています。
例題2)上長と中間レビュを実施しました。そして、レッスンプランを改善するようにアドバイスを受けました。レッスンプランを書くモデルとして適切なのはどれですか。
A. Accelerated learning
B. Mager’s theory of behavioral objectives
C. Bloom taxonomy
D. Gagne’s nine events of instruction
【解答】 D。9教授事象は、レッスンプランのモデルを示すから。
例題3)ニーズ分析、または、ニーズ・アセスメントを表すのはどれですか。
A. Training needs assessment is the process of collecting and synthesizing data to identify training requirements.
B. Training needs assessment identifies the discrepancy between the desired and actual knowledge, skills, and performance and specifies root causes.
C. Training needs assessment identifies all duties and responsibilities and the respective tasks done daily, weekly, monthly, or yearly.
D. Training needs assessment is the process of identifying the specific steps to correctly perform a job function.
【解答】 正解は、A。ニーズを知るためには、インタビュ、観察、アンケート、テストを実施するため。
スポンサーサイト
最新コメント