2019年02月19日 20:25
例題1)ファシリテーションのツールとしてふさわしくないのはどれか。
A. Process controls
B. Listening
C. Agendas
D. Opening discussion
【解答】 Aが正解です。ファシリテーションのツールではないから。プロセスのための情報や物理的制御をすることだから。
例題2)チームの役割を明瞭に導くテクニックはどれか。
A. Establish a meeting agenda
B. Submit the agenda in advance to the team
C. Write down what the group will be and what to expect from each
D. Require a round-robin discussion in which each team member must contribute to the discussion
【解答】 Cが正解です。役割と期待されることをメンバが理解できるため。
例題3)会議を締めるファシリテータの取るべき行動はどれですか。
A. Confirm agreement and record meeting minutes
B. Refine options to explore ways of addressing all interests
C. Make participants think about real-world challenges
D. Prioritize issues to help identify next steps after the meeting
【解答】 正解は、A。会議の終わりにすることは賛成事項を確認すること。
*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
A. Process controls
B. Listening
C. Agendas
D. Opening discussion
【解答】 Aが正解です。ファシリテーションのツールではないから。プロセスのための情報や物理的制御をすることだから。
例題2)チームの役割を明瞭に導くテクニックはどれか。
A. Establish a meeting agenda
B. Submit the agenda in advance to the team
C. Write down what the group will be and what to expect from each
D. Require a round-robin discussion in which each team member must contribute to the discussion
【解答】 Cが正解です。役割と期待されることをメンバが理解できるため。
例題3)会議を締めるファシリテータの取るべき行動はどれですか。
A. Confirm agreement and record meeting minutes
B. Refine options to explore ways of addressing all interests
C. Make participants think about real-world challenges
D. Prioritize issues to help identify next steps after the meeting
【解答】 正解は、A。会議の終わりにすることは賛成事項を確認すること。
*詳細は、ATDから発売されている「ATD Learning System」を参照ください。
スポンサーサイト
最新コメント